Rekrutacja studentów na studia w ramach programu ERASMUS+ odbywa się na poziomie wydziałów, instytutów lub katedr.
Studenci powinni złożyć następujące dokumenty:
Podanie,
Potwierdzenie znajomości języka obcego (co najmniej dobra),
Zaświadczenie o średniej ze studiów,
Opinię opiekuna,
Oświadczenie o możliwości dofinansowania pobytu na studiach ze środków prywatnych.
Koordynatorzy wydziałowi lub instytutowi wraz z dziekaniami analizują złożone podania i przeprowadzają rozmowy kwalifikacyjne. Biorą pod uwagę znajomość języka obcego, średnią ze studiów, opinię opiekuna, a także możliwość dofinansowania pobytu na studiach przez studenta.
Protokół zawierający opis zastosowanych kryteriów, listę zakwalifikowanych studentów wraz z podpisanymi wnioskami wyjazdowymi Koordynatorzy Wydziałowi/ Instytutowi przekazują do Działu ds. Badań Naukowych i Współpracy z Zagranicą.
Kandydatury i wysokość stypendium są zatwierdzane przez Komisję UO ds. Programu ERASMUS+w składzie: Prorektor ds. badań i współpracy z zagranicą, Prorektor ds. kształcenia oraz Kierownik działu ds. badań naukowych i współpracy z zagranicą.
Studenci, którzy nie zostali zakwalifikowani na wyjazd z powodu ograniczonych środków finansowych uczelni, zostaną wpisani na listę rezerwową.
W przypadku rezygnacji studentów z wyjazdu, na ich miejsce przyjmowani są w pierwszej kolejności studenci danej jednostki UO i z listy rezerwowej.