Uznanie lub potwierdzenie wykształcenia decyzją kuratora oświaty

Każdy kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia licencjackie na Uniwersytecie Opolskim, jest przyjmowany na podstawie świadectwa ukończenia szkoły średniej. Świadectwo musi zostać uznane jako równoważne do świadectw wydawanych w Polsce, decyzją kuratora oświaty.

W przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie/ lub przyjętych na studia na Uniwersytecie Opolskim, uznanie świadectwa ukończenia szkoły średniej jest dokonywane przez Kuratorium Oświaty,  mające swoją siedzibę pod adresem:

45-082 Opole
ul. Piastowska 14
kontakt@kuratorium.opole.pl

 

 
Dokumenty dołączane do wniosku o uznanie świadectwa:
  1. zalegalizowany oryginał albo duplikat świadectwa (do wglądu).

Legalizacji świadectwa może dokonać:

konsul Rzeczypospolitej Polskiej, właściwy dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo, lub

władze oświatowe państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo, lub

akredytowana w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) placówka dyplomatyczna lub placówkę konsularną państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo.

2. oryginał lub duplikat (do wglądu) lub kopia świadectwa potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem z apostille (na dokumencie lub dołączoną do dokumentu) w przypadku dokumentów wydanych w państwie będącym stroną Konwencji Haskiej (wykaz państw – stron Konwencji Haskiej http://www.hcch.net)

3. dokumenty dołączane do wniosku, jeśli świadectwo nie zawiera informacji o przebiegu kształcenia:

a) wykaz ocen uzyskanych podczas egzaminu warunkującego ukończenie szkoły lub instytucji edukacyjnej lub zaliczenie danego etapu kształcenia;

b) wykaz przedmiotów i innych zajęć zrealizowanych w ramach danego etapu kształcenia wraz z uzyskanymi ocenami;

c) informację o zrealizowanym programie nauczania dotyczącą treści kształcenia, planowanego czasu nauki i skali ocen;

d) informację o uzyskanych uprawnieniach do kontynuacji nauki na odpowiednim poziomie w państwie, w którego systemie edukacji wydano świadectwo, w tym o uprawnieniach do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe oraz o zakresie tych uprawnień.

Dokumenty z informacjami pkt a)-d) powinny być wydane lub potwierdzone przez szkołę lub instytucję edukacyjną albo przez władze oświatowe państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo.

Tłumaczenia dokumentów na język polski:

Wszystkie dokumenty dołączone do wniosku składa się wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym lub poświadczonym przez tłumacza przysięgłego.