1. Rekrutacja studentów na studia w ramach programu ERASMUS odbywa się na poziomie wydziałów, instytutów lub katedr.
2. Studenci powinni złożyć następujące dokumenty:
• podanie,
• potwierdzenie znajomości języka obcego (co najmniej dobra),
• zaświadczenie o średniej ze studiów,
• opinię opiekuna,
• oświadczenie o możliwości dofinansowania pobytu na studiach ze środków prywatnych.
3. Koordynatorzy wydziałowi lub instytutowi wraz z dziekaniami analizują złożone podania i przeprowadzają rozmowy kwalifikacyjne. Biorą pod uwagę znajomość języka obcego, średnią ze studiów, opinię opiekuna, a także możliwość dofinansowania pobytu na studiach przez studenta.
4. Protokół zawierający opis zastosowanych kryteriów, listę zakwalifikowanych studentów wraz z podpisanymi wnioskami wyjazdowymi Koordynatorzy Wydziałowi/ Instytutowi przekazują do Biura ds. Badań Naukowych i Współpracy z Zagranicą.
5. Kandydatury i wysokość stypendium są zatwierdzane przez Komisję UO ds. Programu ERASMUS+ w składzie: Prorektor ds. badań i współpracy z zagranicą, Prorektor ds. kształcenia oraz Kierownik biura ds. badań naukowych i współpracy z zagranicą.
6. Studenci, którzy nie zostali zakwalifikowani na wyjazd z powodu ograniczonych środków finansowych uczelni, zostaną WPISANI na listę rezerwową.
7. W przypadku rezygnacji studentów z wyjazdu, na ich miejsce przyjmowani są w pierwszej kolejności studenci danej jednostki UO i z listy rezerwowej.